Digiton

Web Analytics | Mobile | Internet | TV| Ads

Internetannonsering större än tv-reklam

leave a comment »

Svenska företag lägger nu mer pengar på nätannonser än på tv-reklam. Det är en historisk omkörning. Som vanligt är det sökordsmarknadsföringen  som står för den största ökningen inom webbreklamen (+55 procent), men även banners/sponsring ökar väldigt kraftigt.

http://www.irm-media.se/irm/(ti5p3a451zubjfe1oic0pj45)/pdf_public/pressmeddelande_q3-07.pdf

Annonser

Written by digiton

november 12, 2007 den 1:53 e m

Publicerat i Digital [SE]

Tagged with , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: