Digiton

Web Analytics | Mobile | Internet | TV| Ads

”Word of Mouth”-marketing växer så det knakar

leave a comment »

Att marknadsföra sina produkter med hjälp av sina konsumenter – det vill säga sprida ryktet från mun till mun(”Word of Mouth” – WoM) – blir alltmer populärt bland marknadsförare, enligt en amerikansk studie som presenterades i torsdags. Amerikanska företags investeringar i WoM-marknadsföring beräknas ha 15-dubblats på 5 år, till ca en biljon dollar under 2006. Och den siffran väntas stiga till nästan 4 biljoner dollar 2011.
En viktig bidragande orsak är att forskning visat WoM vara mer effektiv än andra marknadsförings-former.
”When you compare word-of-mouth as a strategy trusting a friend or influential person is the most determining factor when someone decides to purchase a product,” säger Patrick Quinn på PQ Media i USA.

[Källa: AdAge]

Annonser

Written by digiton

november 26, 2007 den 3:36 e m

Publicerat i Analys [SE]

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: