Digiton

Web Analytics | Mobile | Internet | TV| Ads

Framtidens annonsformat ska göra webb-tv lönsamt

leave a comment »

Kanal 5 blir första TV-bolag i Europa med att införa en helt ny typ av annonser som i ett slag kan mer än fördubbla intäkterna på webb-tv. Tekniken bakom de nya annonserna kommer från VideoPlaza AB och satsningen är ett första steg i att göra webb-tv lönsamt vilket därmed ökar möjligheterna för laglig distribution av tv-serier och filmer på nätet.
Tester från YouTube/Google visar att overlays får 10 gånger fler klick jämfört med traditionella banners. Samma tester visar att 7 av 10 användare överger en video då preroll-annonsering visas. Motsvarande siffra för overlays är 1 av 10.
http://www.videoplaza.se

Annonser

Written by digiton

januari 15, 2008 den 4:39 e m

Publicerat i Annons [SE]

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: